Met de trein naar Nederland.

Aangezien onze auto kapot was, moesten we plotseling met de trein terug naar Nederland. De verzekering vergoed alles, maar niet alles was mogelijk. Een huurauto meekrijgen en in Nederland afgeven was niet mogelijk, een vliegtuig ook niet (er waren geen vluchten beschikbaar waar de hond mee kon). Ook wilden we Louis niet een maand bij anderen onderbrengen en dat wilden we onze vrienden ook niet vragen (ze waren allemaal al zo druk met andere zaken). De trein dus.

wachten op de trein 300x225 Met de trein naar Nederland.

Dit is lastig uitzoeken als je geen spoorboekje hebt en geen intrernet, maar via Peter in Nederland en Bionda in Italïe kregen we toch het idee dat het haalbaar was om in ieder geval nog op zondag op de “second home beurs” te Utrecht te staan.

Bionda was zo lief om ons naar het station van San Bennedetto del Tronto te brengen, waar ze een internatinaal loket hadden. Pedaso was dichterbij geweest, maar daar hadden ze dat niet.
In San Bennedetto konden we niet verder boeken dan tot Milaan en daar moesten we het maar verder uitzoeken.

genieten van het uitzicht 300x225 Met de trein naar Nederland.

Zo gezegd, zo gedaan.. Het eerste stukje spoor bracht ons langs de Adriatische kust naar Ancona, waar we moesten overstappen richting Milaan. Dit was een behoorlijk lang en saai stuk. Een vlak gebied met alleen maar akkers en weilanden en af en toe een stop (Bologna, Cremona, Parma, Piacenza). Uiteindelijk kwamen we aan in Milaan, waar we naar het internationale loket gingen. Gelukkig spreken ze hier ook Engels en maakte dit alles wat eenvoudiger. We zouden inderdaad deze dag niet meer tot in Nederland geraken. We konden of doortreinen naar Zürich en daar middenin de nacht 6 uurtjes rondhangen en dan rechtstreeks door of in Milaan blijven deze avond, ‘s ochtendsvroeg de trein naar Basel pakken en daar overstappen richting Amsterdam. Wij kozen voor het laatste en betaalden onze tickets. Recht tegenover het station konden we kiezen uit een twintigtal hotels. Een beetje afgaand op ons gevoel, liepen we er willekeurig 1 binnen. Zag er netjes uit, de hond mocht mee en we konden nog wat van de prijs afkrijgen. Want we hoefden niet te ontbijten; de trein ging de volgende ochtend al om 07:30 en we wilden deze niet missen.
Prima dus.

louis milaan 225x300 Met de trein naar Nederland.

Milaan is een leuke stad; leuke winkels en leuke restaurantjes. Mooie pleintjes en voor Louis de eerste keer in de Metro. Anne kende nog een restaurantje. Hier hebben we dan ook lekker gegeten voordat we naar ons bedje gingen.

De volgende dag richting Basel. Een mooie rit. Eerst richting de Alpen (je zag ze steeds dichterbij komen) en daarna hele mooie uitzichten op het Lago Maggiore. Na 4 uurtjes kwamen we aan in Basel. Hier hadden we drie en een half uur te verpozen tot de laatste trein. Gelukkig was het al weer lunchtijd en na wat winkels te hebben bekeken, streken we neer op een terrasje aan de Rijn. Ze hadden blijkbaar niet op terrasmensen gerekend, want ze waren zwaar onderbezet. Binnen zat vol en buiten ook, want het zonnetje was gaan schijnen. Heerlijk gezeten, gegeten en gedronken. Toen de bewolking weer kwam aanzetten (zo kennen we Basel weer) en het lichtjes begon te regenen, zijn we terug naar het station gegaan. Even nog wat eten voor onderweg en onze bagage uit de kluis gehaald.

terrasje basel 300x225 Met de trein naar Nederland.

Heerlijk zo’n eigen coupe. Lekker rustig. En dit kwam goed uit, want we waren alledrie best moe. Halverwege kwamen er nog 2 personen bij en daar hebben we heel leuk mee gekletst, totdat we in Arnhem eruit mochten. Gauw naar huis en de volgende dag weer vroeg op. De klok ging ook nog eens een uur vooruit. Zo vliegt de tijd wel heel snel.

slapen in de trein 300x225 Met de trein naar Nederland.

Onze makelaar was blij om ons te zien, want vrijdag en zaterdag was het erg rustig geweest op de beurs en nu had hij toch wat meer aanspraak. Op zich een leuke dag gehad. Wat interessante mensen ontmoet en een beetje gelobbied. Blij dat dit er allemaal op zit.

op de beurs 300x225 Met de trein naar Nederland.

Share and Enjoy:
  • services sprite Met de trein naar Nederland.

Tags: ,

7 Responses to “Met de trein naar Nederland.”

1. Hey I think your blog is really good! I found it on Google I think I’ll be coming back soon.

2. Interessant stuk, bedankt hiervoor! Hoop dat er meer van dit soort post te vinden zijn binnenkort.

3. I’ll definitely be watching you!

4. This is indeed a fantastic resource. Thank you for making this publicly available.

5. Pretty insightful post. Never thought that it was this simple after all. I had spent a good deal of my time looking for someone to explain this subject clearly and you’re the only one that ever did that. Kudos to you! Keep it up

6. It was a really nice thought! Just wanna say thank you for the selective information you have diffused. Just continue writing this kind of post. I will be your loyal reader. Gives Thanks over again.

7. avenue q says:

Great article here, and a valuable reference. Prior to reading this,