Hectische tijd

2 weken geleden zijn we weer met de auto afgereisd naar ons huis in Montottone. Een flinke rit van 1485 km. Het liefst rijden we dan ook op de zondag, omdat er dan in Duitsland bijna geen vrachtverkeer is. Vroeg opstaan om rond 5 uur, half 6 te vertrekken. Eindelijk kon Louis ook weer eens mee, want hij was al sinds Maart niet meer geweest.

montottone 03 300x199 Hectische tijd

Meestal gaan we voor korte tripjes van een dag of 5 en pakken dan een goedkope vlucht van Ryanair en dan mag hij niet mee. Na een uurtje of 4 rijden is het dan tijd om de benen te strekken, te tanken, de hond uit te laten, een broodje en natuurlijk espresso. Even van stoel ruilen en weer verder. Dit herhalen we in Zwitserland en Italïe nog een keertje en dan zijn we ergens rond 8 uur ‘s avonds bij ons huis. Precies op tijd voor het eten. We hadden deze keer “Ristorante La Brocca” in gedachte, maar deze serveert helaas op zondag alleen maar Pranzo (een uitgebreide lunch van 12:15 tot 17:30, als je het zolang kan volhouden tenminste). Het werd dus “Hotel Montotto”, ook goed.

antipasta la brocca 300x225 Hectische tijd

De volgende dag hebben we ons alvast geïnstalleerd en al wat rond gebeld, boodschappen gedaan en snel naar een aantal wijnhuizen in de buurt om wat wijn te proeven en in te slaan. ‘s Middags kregen we bezoek van Sjoerd, Tecla en kids. Zij waren al een paar weken op pad met hun campertje en hadden besloten ons met een bezoek te vereren: Ze waren toch wel erg benieuwd hoe het er nou in het echt uitzag. Ze zijn ongeveer een week gebleven en hebben het erg naar de zin gehad. Zelfs de kinderen hebben een prima tijd gehad, ondanks dat we nog niet eens een bal of ander speelgoed hebben liggen. Maar dat was nog niet alles: Silvia kwam ook een weekje helpen en was ook al een paar dagen eerder dan wij naar Italïe afgereisd. Dus opeens waren we met ons zevenen. Erg blij dat we een Landrover hebben met 7 zitplaatsen: De hond en een paar dozen wijn passen er dan ook nog steeds in. Precies waarom we het gekocht hadden. Verder was het ook nog erg praktisch om de camper weer weg te slepen later deze week (Sjoerd en ik dachten dat de camper het wel tot bovenaan de weg zou redden, maar daar dacht de camper toch anders over). Het was erg gezellig met ons allen.

ontbijt met jelle hanna tecla sjoerd en sil 300x199 Hectische tijd

Samen ontbijten, de omgeving laten zien, uit eten enz. Maar wel erg druk met 7 personen op 1 toilet. Verder nog afspraken met de architect, onze makelaar, Gert (die ook een huis in de regio heeft gekocht),de Duitse overburen, Anne (die af en toe Midja en Piero kwam voeren), De Rossetti-brothers Andrea en Fabio en nog veel meer.

Louis XIV en Midja 300x225 Hectische tijd

De eerste ontmoeting tussen Louis en Midja. Het ging helemaal top. Die 2 worden vrienden!! Als we Louis uitlaten, loopt Midja ook mee en doet dan net als Louis een plasje en een poepje. Daarna lekker samen in de buurt van ons liggen.